Appeals

If you are dissatisfied with the quality of services or the actions of your cellular operator, the cellular operator refuses to correct problems or mistakes, then you can submit the appropriate appeal by filling out the form below.

Submit appeal

Reason for contacting the cellular operator:

  • Claims to the quality of communication or the Internetа
  • Write-off of funds from a personal account or inconsistency of payment for services at official tariffs
  • Number lock
  • Receiving spam mailings
  • Claims to the work of the employee of the Call-center or the office of the cellular operator
  • Refusal to enter into or terminate a contract
  • Another violation of consumer rightsя

How can I file an appeal

  • Fill in the form on our serviceе
  • Call to Call-center of cellular operator
  • Leave a message in the office or the Subscriber Service Center of the mobile operator
  • Write an appeal using the feedback form on the official website of the mobile operator
  • Send a letter with a notification to the legal address specified in the service agreement
  • Contact the regional Consumer Protection Organization
  • In case of a serious offense, you can contact the prosecutor's office or court

Recent appeals

Отегенова Жанар Исакызы
  • 08.12.2019
  • 734
  • Оператор:

Здравствуйте! В районе нахождения нашего жилого комплекса на постоянной основе наблюдается низкая скорость интернета, особенно в вечернее время. Номер телефона 87015773525, адрес: г.Нур-Султан, ул.Жургенова 18/2, жк Аулие ата, широта 51,1133, долгота 71,5030 время 21:00, ping 31мс, jitter 8мс, скачать 1,55 Mbps, загрузить 0 Mbps.

Пронин Анатолий Викторович
  • 08.12.2019
  • 733
  • Оператор:

дополнение к обращению 02.12.19 алтел 87088154045 Г.Петропавловск ул.Коминтерна 11 координаты широта 54.8813701 долгота 69.114752 скорость приема меньше 2 мб днем и около 0.2-0.6 мб вечером каждый день, отдача еще хуже

Куркебаев Руслан Талгатович
  • 08.12.2019
  • 731
  • Оператор:

Добрый день! В ЖК Легенда по адресу г. Алматы, ул Абая 109 очень низкое качество связи.

Пронин Анатолий Викторович
  • 02.12.2019
  • 726
  • Оператор:

Добрый день около месяца назад начал наблюдать падение скорости интернета обратился в колл центр мне сказали что проверят станцию и сообщат мне, ждал 2 недели связь все хуже ответа нету проблема не была решена и только усугубилась. г.Петропавловск район подгора, пользуюсь юсб модемом E5573Cs-322 HUAWEI скорость приема 0.6мб/с отдача 0.2мб/с вечером и около 2мб/с днем. качество приема сигнала скачет от 2 до 4 полосок приема сигнала(проверяю через IP в браузере 192.168.8.8 ) но даже днем нет стабильного соединения все время прерывается даже если ставить настройки только 3 G, я даже не говорю про 4G интернет за который я плачу и ради которого приобрел модем за 16 тысяч такая скорость не соответствует даже 3 G интернету. зона покрытия по карте на сайте оператора более чем достаточна что бы у меня стабильно работал 4 G пожалуйста разберитесь (проверял так же на других устройства других симках и тарифах разницы нет)

numbers of call-centers of cellular operators

  • 9090 (from mobile)
    +7 727 258 83 00
  • 3030 (from mobile)
    +7 727 258 80 00
  • 611 (from mobile)
    +7 727 355 07 21
  • 611 (from mobile)
    +7 700 800 08 80
  • 3535 (from mobile)
    +7 7172 73 81 81